Thursday, February 24, 2011

Komited

Assalamualaikum..

Senang dan bahagianya kita pada masa hadapan kerana susah dan deritanya kita pada hari ini. Klise sangat-sangat, hatta budak yang berumur 7 tahun pun mengerti maksudnya. Dalam kita susah dan derita pada hari ini, perlu ada pengorbanan dan hati yang teguh untuk menghadapinya.

Seperti kisah tersebut, saya juga perlu cekal untuk terus teguh sekalipun ada 'sayap' yang sekali sekala dilanda 'kecederaan' kerna ia normal. Tiada kisah cedera itu samaada berparut mahupun bagai angin lalu, segalanya kita perlu tempuhi dengan hati yang terbuka demi masa depan yang diimpikan.

Mana ada manusia di dalam dunia yang fana ini terlepas dari membuat silap melainkan Nabi dan Rasul yang Maksum, apatah lagi kita seorang hamba yang naif ini. Fahami diri ini yang sentiasa komited pada perhubungan dan tanpa gangguan anasir luar tiada sedetik pun di hati ingin menyakiti.

Bercakap itu enak, menaip di kekunci juga sangat lazat, kata orang. Namun disebalik enak dan lazatnya pernyataan, ingin saya tegaskan bahawa insan yang kerdil serta naif ini sentiasa KOMITED. Harus percaya jika mahu terus dalam laluan yang BERJAYA.

Amysha 10:47

2 comments:

♥Ana el Zahra♥ said...

adeh..dop pahang starang

Amshyar Aminudin said...

ayat dok rok cetong etek, sbb tu dop pahang tu. haha. berat nanang nguh kan. dop lebong sikit pun :)