Sunday, August 23, 2015

Tribut Buat Sang Pencerah



Buat pertama kali dalam hidup, karya saya berjudul 'Meniti Titian Usang' diangkat secara eksklusif dalam bentuk buku. Berharap ini bukanlah yang terakhir dan biarlah ia merupakan permulaan untuk saya menulis walaupun dalam sifat hanya 'suka-suka'. Meskipun hanya cebisan atau hanya salah satu tajuk dalam sebuah karya yang hebat serta melibatkan tokoh yang hebat.


'Meniti Titian Usang' merupakan salah satu tajuk lagu yang dipopularkan oleh kumpulan rock Search dan judul tersebut dipilih bersempena dengan kunjungan ziarah hormat saya bersama Ikon Rock Tanah Air iaitu Amy Search ke kediaman Almarhum Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat beberapa tahun yang lepas.


Masih segar di ingatan pertemuan bersejarah tersebut dan lebih manis apabila kenangan yang hebat itu akhirnya berjaya untuk dibukukan bagi tatapan generasi akan datang kelak.


Tribut Buat Pencerah, karya yang di susun oleh Dr Riduan Mohamad Nor yang terbit selepas beberapa bulan pemergian Almarhum TGNA menceritakan pelbagai kisah suka duka sosok hebat bersama dengan pelbagai lapisan masyarakat. Buku yang diterbitkan oleh Jundi Resources ini boleh didapati disemua kedai kedai buku yang terpilih serta pengedar yang berhampiran.


satu kebanggaan bila melangkah masuk ke kedai buku Popular dan melihat karya yang ditulis. hehe

No comments: