Sunday, April 17, 2016

Jasmine Zulayqa Binti Ahmad Amshyar

Hidup ini singkat. Dalam kesingkatan hidup, ALLAH telah dan akan mengurniakan pelbagai perkara untuk kita sebagai hamba mendepaninya. Justeru, dalam singkatnya hidup ini, kenapa harus kita banyak berfikir, mengingati perkara buruk? Mahupun resah gelisah dengan sesuatu yang tidak baik?

Lima Belas Januari Dua Ribu Enam Belas (15/01/2016), awal pagi Jumaat mulia yang hening, ALLAH telah menganugerahkan kami suami isteri sesuatu yang sangat indah! 

JASMINE ZULAYQA BINTI AHMAD AMSHYAR~

Meski kelahiran Jasmine disusuli dengan pelbagai ujian dan cabaran buat kami tetapi bila merasakan bahawa ALLAH itu sangat baik dan hidup ini terlalu singkat untuk kita berterusan bersungut dan merasa sukar. 

Syukur Alhamdulillah, kini Jasmine genap berusia 3 bulan dan bonda Jasmine pun sudah kembali bekerja. Semoga ALLAH sentiasa menjaga Jasmine dan bonda dalam nyata dan maya. Maka dalam bahagia yang kita kecapi, tidak haruslah rasanya untuk mengingati hal hal yang tidak baik serta membuatkan kita sangat trauma dengan kehidupan dan kelahiran seorang Jasmine tidak lama dulu.

Lapangkan dada, berfikiran positif dan sentiasa tanamkan niat untuk bahagiakan anak dan isteri serta keluarga kerana ALLAH. Semoga dipermudahkan kehidupan kita semua oleh NYA.

No comments: