Friday, July 16, 2010

Sedetik Dua Lagenda

Assalamualaikum..

Sekalipun hanya berdurasi 58 saat, aku tetap menghargai video yang sempat aku ambil ini ketika kunjungan ke rumah Tok Guru Nik Aziz bersama-sama dengan Amy Search baru-baru ini. Semoga ia menjadi satu khazanah yang berharga pada suatu masa kelak. InsyaAllah!


Kebetulan pada Khamis yang lepas aku kembali ke Kota Bharu atas jemputan rakan, tiket mau pulang ke Terengganu sold out (mungkin sebab hari Khamis). Dalam hati terdetik, mungkin Allah SWT mempunyai 'jalan' yang baik untuk aku. Alhamdulillah, pada malam tersebut aku tergerak untuk ke Kuliah Maghrib di Masjid Tok Guru di Pulau Melaka.


Kuliah pada malam tersebut berkisar mengenai 'nikah'. Rupa-rupanya, aku bertuah kerana kebetulan juga pada malam tersebut Tok Guru akan menikahkan sendiri anak perempuannya iaitu Nik Asma' Salsabila dengan seseorang anak kenamaan (lihat pada kereta-kereta mewah) juga saya fikir dari Terengganu. Cukup sederhana dan teramat ringkas. Aku kagum dengan keserdehanaan tersebut.


Semoga Tok Guru dan keluarga sentiasa dikurniakan kesihatan yang baik dan Selamat Pengantin Baru buat pasangan tersebut. Selipar pun hilang kena 'kidnap', maklum la ramai orang. Ada pro dan kontra tapi aku gembira sebab dapat beli selipar baru dengan seseorang yang istimewa meskipun hanya di pasar tani. Terima kaseh tau. Hehe.

Amysha 10:18

No comments: