Thursday, October 28, 2010

DUNIAMSHYAR Menyokong Penuh Piala Malaysia 2010

Assalamualaikum..

Dalam kemeriahan EPL yang setiap musimnya adalah 'wajib', kita sebenarnya tidak terlupa dengan event bolasepak tempatan. hehe. Piala Malaysia untuk musim 2010 sudah sampai kemuncaknya dengan final pada 30 Oktober ini yang akan menemukan pasukan Kelantan dan Negeri Sembilan.

Jika ditanya pasukan mana yang akan menjadi pilihan, sudah tentu saya memilih pasukan Kelantan yang juga digelar 'The Reds Warrior'. Ibarat pasukan kebangsaan England (kata Syukri), mempunyai unsur-unsur holigon, lebih-lebih lagi dari segi warna jersi yang sama dan sebuah pasukan yang cukup popular dalam arena bolasepak tanahair kini.

Popular dengan pelbagai sebab tidak kira menerusi kontroversi mahupun prestasi, Kelantan tetap istimewa kerana berjaya mengekalkan prestasi konsisten mereka untuk berada di pentas final buat kali kedua berturut-turut. Lebih manis, sudah semestinya mereka berpeluang untuk membalas dendam kekalahan mereka kepada Negeri Sembilan dalam edisi final terdahulu.

InsyaAllah, tanpa kompromi saya cukup berharap agar rakyat serta penyokong Kelantan (juga sebahagian besar para sahabat serta kenalan dalam hidup saya), dapat merasai keghairahan Piala Malaysia 2010 dengan nota kemenangan dan membawa pulang piala setelah genap 40 tahun.

Semoga kalian semua 'ghairah' dalam situasi yang matang serta tenang, jaga nama baik Tok Guru dan semoga saya juga akan berada dalam situasi gembira kalian di Stadium Nasional Bukit Jalil pada 30 Oktober ini.

~Gomo Kelate Gomo~


No comments: