Monday, October 25, 2010

Kenapa Saya Menulis?

Assalamualaikum..

Tiba-tiba keluar entri ni, haha. Saya sendiri pun tak pasti. Erm, tujuan utama saya menulis dan meluahkan rasa dalam DUNIAMSHYAR ni adalah kerana 'kenangan'. Bukan untuk bermegah-megahan, jauh sekali merasa syok sendiri. Saya bukanlah seorang wartawan yang hebat mahupun selebriti untuk menarik perhatian sesiapa.

Saya fikir, bila saya menulis juga, hati dan minda saya akan berkembang dan terbuka. Satu sebab yang pasti dan saya mahu ianya berlaku, bila saya tiada kelak 'dipanggil' oleh-NYA, semestinya segala tulisan saya ini akan diabadikan sebagai kenangan untuk dibaca kalian. InsyaAllah, perkara yang baik boleh dijadikan tauladan, manakala perkara yang buruk diabaikan.

Sesuatu yang menghiburkan, mencuit hati, boleh dijadikan penawar duka pada masa depan. DUNIAMSHYAR adalah 'diari' nya untuk tatapan umum selagi ia tidak 'menelanjangkan' sesiapa. Namun sesuatu yang pelik, bila ada masa dan cukup dengan semua fasiliti, saya menjadi semakin malas untuk menulis. haha.

Sebab? Entahlah belalang. Moga saya punya kekuatan dan dipermudahkan urusan untuk meneruskan kehidupan.

Amysha 09:52

No comments: