Tuesday, September 7, 2010

Manusia Miskin Kaya (28 Ramadhan)

Assalamualaikum..

Alhamdulillah syukur kepada-Nya kerana masih memberi saya 'nafsu' untuk menulis pada ruangan ini meskipun lebih sebulan tidak mengaktifkan jari jemari serta minda untuk 'mencipta' entri. Hehe.. Syukur juga kerana dalam diam dan begitu pantas masa berlalu, sudah pun 28 hari kita semua berpuasa.

Jika tiada aral, insyaAllah dalam masa dua hari lagi kita semua akan menyambut Hari Raya Eidulfitri yang dijangka jatuh pada hari Jumaat (meskipun ada khabar angin menyatakan bahawa pada hari Khamis). Eidulfitri adalah hari untuk kita semua muslimin dan muslimat untuk bergembira serta merayakan kemenangan setelah 30 hari berpuasa.

Dalam pada kita bergembira, sudah tentu ada yang sedang berduka dan bersusah payah. Kita hanya pandai serta sentiasa bersungut tetapi betapa sukarnya kita untuk bersyukur atas nikmat yang kita perolehi pada hari ini. Masih ada yang hidup makan pagi kais pagi makan pagi, pergi ke bandar tahan bas sana sini, guna telefon awam untuk menghubungi.

Entahlah, paling penting harus kita ingat bahawa dalam kita bergembira pasti ada yang tidak bergembira. Ahmad Amshyar, orang bilang kamu sedang melalui fasa 'susah', tapi ingatlah yang kita harus mensyukuri nikmat serta perkara yang kita miliki pada hari ini.

Dua hari menjelang EIDULFITRI, selamat pergi Aina Atirah dan selamat kembali Ahmad Amirr. Walau dimana sahaja kalian berada, ingatlah bahawa kami sentiasa menghargai kalian. Hehe..


Amysha 15:53

No comments: