Thursday, December 17, 2009

Nostalgia 1430, Impian 1431

Assalamualaikum..

Tahun 1430 bakal melabuhkan tirainya pada hari ini dengan menyaksikan saya terpaksa berhadapan dengan pelbagai masalah yang cukup menyakitkan dipenghujungnya. Terlalu banyak perkara yang tidak diingini datang dengan bertimpa-timpa dalam satu masa sekaligus! Sekalipun perit untuk menghadapinya, hati ini ‘terpaksa’ berpura-pura tenang dan semoga kepura-puraan ini dapat menyelesaikan segala yang kusut sekalipun saya sahaja yang menanggungnya. Tapi saya percaya, segala ujian ini tidak akan diberikan pada saya oleh-Nya sekiranya saya tidak mampu menanggungnya.

Tahun baru 1431 yang akan tiba esok, diharap akan dapat mengubah nasib dan hidup saya agar lebih tenang dan paling penting tidak jauh dari NUR-NYA. Semoga saya, ibubapa saya, adik beradik saya, saudara-mara saya, sahabat-sahabat saya serta seluruh umat yang bernafas di bumi pinjaman-Nya ini akan akan sentiasa beroleh bahagia, ketenangan dan kesenangan untuk menempuh hidup yang cukup fana ini. Maaf jika terkasar bahasa & tutur kata, sesungguh nya kita tidak lari dari kesilapan. Semoga kalian semua berbahagia.



“Ya Allah aku mengaku, sekian banyak nikmatMu kepadaku dan aku mengaku pula sekian banyak dosaku, maka ampunilah dosa hamba-Mu YA ALLAH, ampunilah dosa hambaMu YA ALLAH, ampuni pula dosa ibu bapa kami, dosa dan kesalahan keluarga kami serta saudara2 kami kaum mukminin laki2 dan perempuan, baik yg masih hidup ataupun sudah meninggal. Ampunilah dosa dan kesalahan kami Ya Allah .. sebab Engkaulah yg Maha mendengar dan Maha melihat dan tiada yg dapat mengampuni dosa selain Engkau..”

SALAM MAAL HIJRAH 1431

No comments: