Tuesday, December 1, 2009

Bila Bahagia Mula Menyentuh

Assalamualaikum..

Selamat pengantin baru, Nurul Nadiah



Segala-galanya perlu tentang bahagia kerana hanya dengan kebahagiaan yang akan membuatkan hidup kita semua akan berasa tenang dan gembira sentiasa. Bahagia itu juga telah diraih oleh bekas rakan sekelas saya semasa di SMKA Nurul Ittifaq dulu iaitu Nurul Nadiah Binti Ahmad Shukri yang baru sahaja melangsungkan perkahwinan pada 29 November yang lepas. Nurul Nadiah juga sebenarnya merupakan mahasiswa yang menuntut di UDM bersama saya meskipun saya jarang sangat berjumpa dengannya kerana berada di fakulti yang berbeza.



If tak silap, jika dilihat pada souvenir yang diberi ketika majlis tersebut, nama suaminya ialah Abu. So, untuk Nurul Nadiah dan Abu, semoga bahagia itu kekal selamanya hingga ke akhir hayat kalian. Ibarat mengemudi sebuah sampan, kadangkala arus itu perlahan dan kadangkala arus itu deras. Namun sebagai pengemudi, kita harus perlu terus mengemudi agar sampan tersebut sampai ke destinasi yang ditujui dan bukannya membiarkan ia hanyut. Selamat pengantin baru, Nurul Nadiah!

Selamat bertemu kembali, sahabatku

Ini adalah paling membahagiakan! Hehe.. Saya lupa bila sebenarnya last reunion budak2 SMKA Nurul Ittifaq batch 2000-2004, namun yang pasti beberapa tahun yang lepas. Dan kerana majlis perkahwinan Nurul Nadiah, kami semua sekali lagi berkesempatan untuk bertemu meskipun pertemuan itu bukanlah sesuatu yang dirancang secara formal. Sebenarnya ramai kenalan dan rakan-rakan yang hadir, namun masa kehadiran yang berbeza menyebabkan tidak semuanya dapat bersua antara satu sama lain.





Tapi lebih istimewa, selepas makan dan sessi bergambar di rumah Nurul Nadiah, ‘reunion tidak formal’ kami berlarutan hingga ke rumah Shakira. Tersangatlah gembira dan bahagia sebenarnya hati ini bila dapat bertemu dengan sahabat-sahabat lama lebih-lebih lagi orang yang close dengan kita time sekolah dulu. Meskipun masing-masing mempunyai berbagai-bagai haluan, namun tanpa kita sedari bila kita bertemu, ‘asas’ persahabatan masih sama seperti kita di sekolah dulu.





Masih ‘tolol-tolol’ dan ‘gilo-gilo’ semuanya! Dan harus diakui, momen sebegini tidak selalu kita dapat rasakan melainkan dengan adanya pertemuan semula. Ayuh ex-SMKANI 2000-2004, if ada kemahuan, ‘mega reunion’ pasti dapat dicipta sekiranya kita semua berusaha untuk jadikan ia sebagai sebuah kenyataan. Terima kasih buat John Zender, Muhaymin R, Muhaimin A, Nur Asiah, Sha Feeza, Nina Naddia, Shakira Amal (tuan rumah), Syidah Nur, Ayu Tinta & Saadah atas momen yang tercipta.

Angkuh, Mc’D & Shell

Sedikit tambahan untuk kebahagiaan, namun ia adalah berlawanan. Sekadar untuk meluahkan perasaan yang terbuku dihati dan mewakili beberapa rakan, kami sebenarnya hairan atas kapasiti apakah yang membuatkan insan ini terlalu angkuh dan sombong. Haha.. Insan ni pada mata saya sebenarnya tidaklah gah dan perfect sangat pun, tapi dengan keangkuhan yang ada padanya pada hari tersebut membuatkan dia ‘busuk hingga ke ususnya!’ (meminjam kata-kata Tun Dr M). Seriously, inilah kali pertama saya berhadapan dengan insan yang sebegitu angkuh sepanjang hidup mengalahkan puteri raja dan artis! Gua tak heran la beb dengan lu, sampah! Hehe.. Tak baik la Ahmad Amshyar cakap macam tu.. Wahai gadis angkuh, jika terbaca berubahlah menjadi manusia yang mempunyai hati dan perasaan dan semangat kemanusiaan.









Selepas berakhir ‘reunion tidak rasmi’ tersebut, sempat meluangkan masa dengan John Zender dan Syukri Nazri di KT dan ada peristiwa yang sememangnya pasti tidak akan dapat dilupakan! Hehe.. Thanx a lot bro sebab sudi belanja prosperity burger di Mc’D baru dan siap sekali dengan pakej tolak kereta dengan Mat Bangla bila kereta tersebut lemah bateri gara-gara telupa untuk menutup lampu depan. Terima kasih juga kerana sanggup meredah hujan dan berjalan jauh demi membeli minyak petrol dua botol (RM5) kerana kereta itu lagi yang membuat hal! Haha.. (Semua ni gara-gara mahu isi petrol di stesen minyak Shell la konon). Inilah peristiwa, inilah memori dan inilah nostalgia. Saya sayang kamu semua para sahabat termasuk si angkuh itu! Hehe..

Credit Pic : FB Sha Feeza, Nina Naddia, Shakira Amal, Syidah Nur

3 comments:

Anonymous said...

ex-nurul ittifaq ke sume tu???isk3..

Amshyar Aminudin said...

Anonymous, alangkah baik sekiranya anda perkenalkan diri anda. Hehe.. Ex-SMKANI je.. Apesal Ex-SHAMS kah anda?? X leh lawan la..

yana said...

am..bakpo lamo x bukok blog? k.na wat pembedahan plastik doh ko blog k.na. tukar sumo2 doh. nanti g komen deh muko baru blog k.na
ni url baru...http://rianasangratu.blogspot.com
Harap alert dgn url baru itu...sekarang dah jadi ratu..wakakaka