Tuesday, August 4, 2009

Awan Biru Di Bukit Kiara

Assalamualaikum...

Pada 1 Ogos yang lepas bersamaan dengan hari Sabtu, telah berlangsung Konsert yang dinanti-nantikan oleh para peminat Search iaitu Konsert Penghargaan Search Di Awan Biru di Bukit Kiara, Kuala Lumpur. Konsert yang dicetuskan oleh Celcom Blue dengan tagline ‘berbaloi-baloi’ itu sememangnya mendapat sambutan yang cukup menggalakkan apabila kira-kira hampir 25000 manusia telah memenuhi padang hijau Bukit Kiara Equestrian Resort tersebut.



Saya dan dua rakan bertolak dari Terengganu pada 1 Ogos juga menyusuri ‘awan biru’ juga selama kira-kira 45 minit sebelum tiba di LCCT kira-kira jam 9.05 pagi. Perjalanan dari LCCT ke Kuala Lumpur telah memakan masa selama 3 jam gara-gara demonstrasi ISA! Pada malam yang sama juga telah berlangsung Konsert Antara Dunia di Stadium Melawati Shah Alam yang menampilkan 3 kumpulan nasyid terkemuka Malaysia iaitu Raihan, Rabbani dan Hijjaz. Ustaz Asri (vokalis Rabbani) yang juga memiliki hubungan baik dengan Amy Search sempat mendoakan agar kedua-dua konsert (termasuk konsert Search) akan berjaya.

Tiba di tapak konsert kira-kira jam 12.00 tengahari, saya telah diberikan pass ‘krew’ dan sememangnya ada sedikit tugas yang menanti. Terima kasih kepada Duniasearch Member kerana memberikan pass ‘Backstage’ tersebut yang membuatkan saya tidak perlu berasak-asak untuk menonton aksi magik dari Amy dan rakan-rakan! Di sepanjang hari konsert tersebut juga, kami Duniasearch member termasuk rakan-rakan dari Facebook dan Multiply sempat juga membuat ‘simple gathering’ dan sememangnya cukup menggembirakan apabila dapat berkumpul beramai-ramai.


SEARCH? Sedikit ralat apabila mereka tidak berada pada tahap yang sepatutnya untuk berdiri dan perform di konsert penghargaan dan terunggul ini. Walaupun telah menarik kira-kira hampir 25000 peminat untuk menyaksikannya, namun banyak perkara yang serba tidak menjadi pada persembahan tersebut. Sebenarnya ramai yang tidak tahu masalah dalaman yang dihadapi oleh pihak penganjur dan penaja konsert jelajah ini namun TEPUK TANGAN harus diberi kepada Search kerana mereka sememangnya profesional, tidak pernah gentar atau panik malah sentiasa bersemangat tatkala berbagai-bagai perkara berlaku.

Sudah banyak review yang diterbitkan akhbar dan rasanya tidak perlu untuk saya mengulas mengenai perjalanan konsert itu lagi. Paling penting, saya dapat berkumpul merapatkan ukhwah bersama rakan-rakan dari seluruh Tanah Air Malaysia termasuk Sabah serta Singapore! Terima kasih kepada anda semua kerana menjadikan 1 Ogos baru-baru ini sebagai yang terindah dalam hidup kita. Pheewwitt:



MAT ROCK
Aduh...mama jangan marah padaku
Aduh...mama jangan rasa tak tentu

Aku tahu kau tak setuju
Rock 'n ' roll jadi pilihanku
Tapi apa boleh buat hanya rock yang ku tahu

Aduh...papa(dara) jgn rasa gelisah
Kata org jgn cepat terima
Janganlah tuduh melulu
Aku bukanlah kacang hantu

Kalau nak gelar
Gelarlah aku mat rock

Aduh dara jangan rasa terhina
Bukan maksud membuat engkau malu
Biar pun rambut ku panjang
pakaian lusuh tak keruan
Tapi bukan munafik
Macam Setengah orang

Mat rock...mat mat rock

Orang kata kita tak betul
Kerna cinta pada rock 'n' roll
Tapi aku tak peduli aku akan rock sampai tua


Bertemu Di Dalam Rock 'N' Roll
Bertemu kita lagi dalam pesta rock 'n' roll
Ingat-ingat wahai teman, jangan keterlaluan

Rock rock 'n' roll
Rock rock 'n' roll
O yeah...

Walau hanya hiburan
Mesti punya pegangan

Muda mudi oh bergaya, dalam pesta rock 'n' roll
Gembira boleh gembira, asal jangan terpedaya

Rock rock 'n' roll
Rock rock 'n' roll
O yeah...

Walau sekadar hiburan
Mestilah ada batasannya


KREDIT TO ZULYMA TOMARI FOR PICCAS!!

Rujuk artikel tersebut untuk review Konsert Search Di Awan Biru Bukit Kiara:

BHARIAN







AM:Special Thanx to ALL DUNIASEARCH & FACEBOOK member of Malaysia +Singapore! Search Menyatukan kita dan semoga bertemu lagi di lain ketika!

No comments: