Wednesday, June 30, 2010

Bye-Bye Waka-Waka

Assalamualaikum..

Dipendekkan cerita, England gagal mara ke suku akhir setelah tumpas ditangan Jerman 1-4 pada pusingan kedua. Melalak la sampai ke Subuh pun, keputusan tetap tidak berubah dan sememangnya anak buah Fabio Capello tidak cukup bagus untuk menjadi Juara Piala Dunia edisi kali ini.

Tamat perjuangan England, maka tamatlah musim Piala Dunia bagi aku. Sememangnya aku tiada jiwa langsung untuk menonton pasukan lain beraksi. Mungkin aku kembali menonton pada perlawanan akhir yang diharapkan agar menjadi milik musuh ketat England iaitu Argentina dan Brazil. R.O.F, Jerman dan suami orang itu memang hebat namun jika gol Frank Lampard itu dikira, kedudukan menjadi 2-2, keputusan perlawanan pasti berubah!

Hingga saat ini, aku masih merasakan sukar untuk menerima ‘pulang awal’ England setelah dua edisi kali lepas tersekat sekurang-kurangnya di suku akhir kejohanan. Amat kecewa bila gagal melihat penyerang Man U, Wayne Rooney menterjemahkan aksi sebenarnya seperti yang biasa kita tonton dalam pentas EPL. Lupakan Piala Dunia, semoga ‘penyakit’ Rooney tidak terbawa-bawa ke EPL musim baru. Glory-Glory Manchester United!



“Maka celakalah semua pengadil yang mengadili perlawanan antara ENGLAND & JERMAN”-status FB seorang sahabat.

Amysha 12:13

2 comments:

ZAHRA said...

haha..rilek la bro~

klau gol tu dikira,4-2 pun x mgkin gak england dpt mara..

england punya publicity jer lebey, tp maen mcm hampeh.haha sowi am, don;t emo2..hehe~~

Amshyar Aminudin said...

bayangkan ketinggalan 0-2, bangkit jadi 2-2. Semangat tu akan jadi lain!
Keputusan pasti akan berubah.

Kita wait EURO 2012! hehe