Sunday, June 20, 2010

Terengganu vs England

Assalamualaikum..


Sukan Malaysia a.k.a SUKMA baru sahaja melabuhkan tirainya tanpa mendapat publisti yang meluas akibat ditenggelami oleh Kejohanan Bolasepak Piala Dunia 2010 yang sedang berlangsung di Afrika Selatan. Sedikit simpati buat penganjur iaitu Negeri Melaka selaku tuan rumah kejohanan kerana suramnya sukan tersebut.


TERENGGANU di SUKMA : Sangat cemerlang dengan muncul juara keseluruhan dengan pungutan 47 pingat emas, sekaligus mengatasi kuasa besar Selangor yang berda ditempat kedua. Negeri kelahiran dan kebanggaan aku ini juga telah mengekalkan pingat emas dalam acara bolasepak. Tahniah Tranung! Sek Deme Memang Nelang Giler!


ENGLAND di WC2010 : Masih bergelut untuk mempersembahkan permainan yang terbaik. Wayne Rooney antara yang paling dikenakan tempias tersebut. Amat simpati pada mereka, tatkala Capello mencipta alasan bahawa ‘tekanan’ sedikit menganggu permainan England kali ini sehingga amat berbeza ketika musim kelayakan.


Semoga Terengganu terus nelang pada masa akan datang dan paling penting, England harus mengatasi Slovenia untuk layak ke pusingan kedua pada Rabu ini jika mahu terus dihormati!


Amysha 12:29

No comments: