Monday, December 22, 2008

Hidup Ini Indah Tapi..

Assalamulaikum...

Rasanya keputusan peperiksaan akhir untuk para pelajar UDM dah hampir keluar. Tak payah cakapla bagaimana gementarnya diri ini untuk mengetahuinya! Bayangkan jika anda berada dalam situasi yang cukup genting, tak lena tidur di buatnya. Tapi saya tetap redha serta terima apa sahaja yang bakal berlaku. Adatla dalam kehidupan, ada yang berjaya dan ada juga yang berduka. Setiap insan di uji dengan pelbagai ujian dan terpulanglah pada kita bagaimana untuk menyelesaikannya.

Ya, setiap manusia ada masalah cuma dalam situasi yang berbeza sahaja. Masalah terbesar saya pada masa sekarang adalah TENTANG MASA DEPAN. Saya telah di kelilingi oleh sahabat-sahabat yang berjaya dan gagal, dan saya dapat merasakan yang saya lebih akrab dengan teman yang berpaksikan kegagalan. Gagal bukan bermaksud dunia telah berakhir tapi gagal akan membuatkan kita berfikir betapa mencabarnya hidup ini. Kepada teman yang 'sehidup segagal', bersama-samalah kita mengemudi hidup ini agar tidak terus hanyut di hembus taufan 'GAGAL' yang menggila. Setiap manusia ada di janjikan rezeki oleh-NYA, namun kita mesti berusaha untuk mendapatkannya!

Ada orang yang mudah untuk mendapat apa yang di hajati dan ada yang cukup susah untuk mencapai impian seperti saya. Namun kita tidak boleh untuk berputus asa, ALLAH maha Adil dan DIA tahu apa yang kita tidak tahu. Saya doakan semua para sahabat akan terus mengecap kejayaan walau di mana jua kalian berada!

AM : TAHNIAH kepada Zaleha, Adhawiyah, Hidayat, Fatihah dan Assikin jika benar kalian adalah DEAN LIST (DL) untuk Law part 6! Satu 'amukan' yang cukup mengejutkan...

4 comments:

Mark said...

hehehe... lamo sunggoh tunggu result..

rOhock said...

cewahh

MisterZyl said...

salam ketemu blog saudara. sangat baik bila ternampak perkataan perkataan "law" pada post yang di tulis.

salam perkenalan

Life & Learn

Zalehasiah Ahmad said...

he2..trimas..