Wednesday, December 31, 2008

TAHUN BARU Diharap Lebih Baik

ESOK, Lembaran 2009 akan terbuka untuk mengisi episod suka duka kita sebagai seorang manusia di bumi Allah SWT yang fana ini. Beberapa hari lepas pula kita baru sahaja menyambut Tahun Baru Islam 1430H yang menyaksikan beberapa peristiwa peperangan antarabangsa masih lagi menguasai ruangan dada-dada akhbar mutakhir ini. Segala-galanya bakal berterusan untuk tahun baru ini dan di harap beberapa perkara yang lebih baik akan terus memihak kepada kita.

Seperti biasa sebagai seorang yang baru menamatkan pengajian, semestinya saya mengharapkan agar saya di limpahi rezeki sama ada untuk menyambung pengajian mahupun mendapat pekerjaan. Di harap 2009 yang bakal menjelma juga dapat merubah segala perkara yang buruk kepada perkara yang baik-baik sahaja. Semoga tahun baru menjadi pemangkin kepada saya serta para sahabat untuk mencipta kejayaan dan seterusnya membahagiakan kedua ibubapa kita.

Buat semua sahabat2 & seluruh umat Islam, saya ucapkanSelamat Menyambut 1 Muharram 1430 Hijrah dan tahun baru 2009. Semoga Allah swt memberi kita kesihatan yg sempurna, dimurahkan rezeki,dipermudahkan segala urusan dan dipertingkatkan Iman, InsyaAllah..Hayatilah Maal Hijrah...

Satu Muharram
detik permulaan
Perkiraan tahun Islam
HijrahPerpindahan Nabi dan Umat Islam

Dari Kota Mekah ke Kota Madinah
Atas keyakinan dan Iman yang teguh
Kaum Muhajirin dan Ansar bersatu
Rela berkorban Harta dan Nyawa
Demi menegakkan Islam tercinta

Hijrah itu Pengorbanan
Hijra itu Perjuangan
Hijrah itu Persaudaraan
Hijrah membentuk Perpaduan

Oleh itu, mari semua
Kita sambut Maal Hijrah
Tingkatkan Semangat
Tegakkan Syiar Islam
Untuk sepanjang Zaman

AM : Harap MU dapat mempertahankan kejuaraan pada 2009 & SEARCH dapat mengadakan 'Konsert Hijrah' untuk rakyat Malaysia!

2 comments:

Zalehasiah Ahmad said...

assalamualaikum..btemu tnpa wjh..bbicara tnpa suara..huhu..all da best 2 u,am..moga 2009 lbih beerti bt kamu..semoga kamu stiasa di bwh rhmat n redha ILAHI..semoga sume impian n cita2 kamu tcapai..pjg umo.murah rzki.kte jmpe..slm..

isya said...

jOm berhijrah..hehe =)
wawawa...anda di tag..sila ke blog sy untuk keterangan lanjut..huhu