Wednesday, September 16, 2009

Bila Tiba Hari Raya

Assalamulaikum..

Dalam kurang dari 5 hari lagi kita akan menyambut ketibaan Aidilfitri. Rasanya begitu cepat masa berlalu dan terasa baru sahaja awal Ramadan. Esok lusa dah nak beraya. 10 Malam terakhir Ramadan ini kadang-kadang tanpa kita sedari berlalu begitu sahaja seperti dihembus angin. Inilah dugaan yang diberikan Allah SWT kepada hamba-Nya, samaada kita mampu menahan nafsu untuk membuat persiapan Aidilfitri ataupun berlumba-lumba merebut peluang gandaan ibadah kepada-Nya.

Terawih dah jauh lagi Qiamullail, seolah-olah dilupakan begitu sahaja bila hampir tibanya Aidilfitri. Hish! Semoga saya masih kekal untuk menghabiskan sisa-sisa malam terakhir terawih ini. Mana mungkin saya dapat bertemu kembali Ramadan yang akan datang jika DIA tidak mengizinkannya. Sebut pasal raya yang hampir tiba ni, sebenar tadi saya berpeluang untuk melihat dan merasai sendiri kesesakan lalulintas di Bandaraya Kuala Terengganu pada sebelah malam!

Yela, sebelum ni memang sukar untuk melihat kesesakan lalulintas di KT pada sebelah malam kerana KT bukanlah seperti bandar-bandar besar yang lain. Semuanya sibuk untuk membeli barang-barang persiapan dan keperluan untuk musim perayaan kelak. Seriously, saya memang tak suka musim perayaan kerana sebab kesesakan kereta dari orang-orang luar Terengganu! Haha.. Sebelum ni Terengganu lengang dan aman je tanpa banyak kenderaan tetapi bila tiba Hari Raya, semestinya sudah dapat dibayangkan betapa sesaknya jalan dari arah Batu Enam untuk menghala ke Bandaraya KT. Phew..

AM : Lepas buat sesak di KL, time raya balik buat sesak kat Terengganu pula. Hish! Berhati-hati di jalanraya, ingatlah orang yang tersayang. Bumi Terengganu mengalu-alukan kepulangan anda.

2 comments:

Romzi said...

Selamat Hari Raya Am! jumpa di kg!

Amshyar Aminudin said...

Yeah! Selamat hari raya jugok Ramzi=)