Wednesday, September 23, 2009

Sentuhan Hari Raya

Assalamualaikum..

Syukur pada Yang Maha Kuasa kerana dengan keizinan-Nya, saya masih mampu menyambut hari lebaran yang sungguh barakah ini. Sudah masuk Syawal yang keempat dan dengan keizinan-Nya juga saya masih mampu untuk menziarahi sanak saudara serta rakan dan taulan yang jauh serta dekat.

Pada Syawal yang pertama hingga Syawal yang ketiga sememangnya jadual raya saya penuh dengan aktiviti. Rakan-rakan sememangnya tidak berpeluang untuk datang beraya dirumah saya pada masa tersebut. Syawal yang pertama-beraya bersama keluarga, ke rumah datuk sebelah mama dan ke rumah datuk sebelah ayah. Syawal yang kedua-beraya di rumah keluarga moyang sebelah mama dan saudara sebelah ayah di Bandar KT. Syawal yang ketiga-aktiviti tahunan yang wajib bagi saya iaitu menziarahi rakan-rakan di Besut dan Kelantan.

Penat pada tiga hari pertama Syawal sememangnya dirasai lebih-lebih lagi terpaksa memandu dalam keadaan trafik yang cukup sesak. Cuaca disini juga tidak menentu dan paling menakutkan apabila terpaksa menempuh cuaca rebut ketika memandu pada Syawal yang ketiga. Rakan-rakan SMKA Nurul Ittifaq juga masih `bengong-bengong’ seperti dulu, hehe.. Sempat jugalah bertemu dan menziarahi beberapa rakan, masing-masing punya haluan hidup yang menarik tersendiri. Paling best bila lepak di Pantai Dalam Rhu!

Syawal keempat? Yes, sememangnya sudah mempunyai perancangan untuk menziarahi rakan-rakan di bahagian KT pula. Tetapi bergantung pada mood dan keadaan. Sudah dapat bayangkan bagaimana sesaknya jalan di Bandar tatkala musim ni, namun sudah menjadi kelaziman untuk saya menziarahi para sahabat. Sungguh ramai sahabat-sahabat saya yang saya hargai dan menghargai saya. TERIMA KASIH kerana masih sudi menjadi sahabat saya.

Yang membenci saya dan masih mempunyai perasaan marah pada saya, hanya kemaafan yang tulus dipinta. Semoga kalian memaafkan saya sebelum kita semua menutup mata apabila ‘dipanggil’ oleh-Nya kelak. Mungkin saya tidak sehebat dan sesempurna seperti sahabat-sahabat kamu yang lain, namun jika kalian ikhlas untuk bersahabat dengan saya, saya 1000 kali lebih ikhlas untuk bersahabat dengan kalian. Salam Eidulfitri 1430H.

AM : “Sendiri Mau Ingatla” bila orang dah tak suka serta benci pada kita. Maybe kita terlalu teruk dan mereka terlalu perfect..

2 comments:

fainasya said...

salam..saya pnah membangkitan kmarahan AM..saya pnah menggugat ksbran awak..so atas apa jua ksusahan yg pnah sy cetuskan samada sengaja atau tidak..sy menyusun jari memohon kemaafan.. dr ujung tudung shingga k ujung setokin..belum terlewat..maaf zahir & batin.. minal aidin wa faizin..kullu amiin wa anta bil khoir..

Amshyar Aminudin said...

Hehe.. Batrisya oh Batrisya..