Sunday, September 13, 2009

Iftar Jama’ie Fi Cheng Ho

Assalamualaikum..

Pada Ramadan yang ke-22 bersamaan dengan 12 September 2009, komuniti ‘Duniasearch.Com’ telah sekali lagi menganjurkan majlis berbuka puasa yang bertempat di Restoran Cheng Ho milik Amy di Wangsa Maju. Yang pasti, penganjuran kali ini dilihat lebih sistematik dan teratur berbanding pada tahun sebelumnya (Tahniah sis Niki n bro Dalie). Kehadiran juga amat memuaskan termasuk beberapa individu baru yang masih belum dikenali. Search? Hanya abang Amy dan abang Yazid yang hadir, mungkin yang lain-lain mempunyai komitmen lain. Search tidak penting kerana niat utama penganjuran ‘iftar’ ini adalah untuk merapatkan lagi ukhwah sesama ahli kelab yang mula ditubuhkan sejak 2006 ini. Ada juga ahli-ahli baru dan inilah sebenarnya masa untuk berkenalan dengan lebih rapat lagi diantara satu sama lain. Sesuailah dengan tagline Duniasearch iaitu ‘Search Menyatukan Kita’.





Mula berkumpul di Cheng Ho pada kira-kira jam 6.30 petang, para tetamu dikehendaki mendaftarkan diri dengan penganjur sebelum menurunkan tandatangan di papan ‘memori’ untuk tujuan kenang-kenangan. Yang melucukan adalah, saya daripada Shah Alam (rumah member) ke Cheng Ho untuk berbuka puasa tetapi yang sebaliknya berlaku apabila Abang Amy dan isteri ke Shah Alam dari KL untuk berbuka. Hehe. Menurut abang Amy, dia terpaksa menuruti kemahuan isterinya yang sedang sarat mengandung 9 bulan ini mengidam untuk memakan sesuatu di Shah Alam.

Abang Amy tiba di Cheng Ho kira-kira jam 9.30 malam dan waktu inilah yang digunakan untuk berborak panjang dan mendengar perkhabaran baru mengenai ‘upcoming event’. Paling penting, Kelantan pun on pada November walaupun hanya akustik! InsyaAllah.. Abang Amy pun sempat juga promote bisnes One Drop Perfume dia tu.. Hehe.. Hope kita semua akan bertemu lagi di lain waktu kelak.

AM : Ukhwah itu indah!

2 comments:

Zalehasiah Ahmad said...

amboi..cm2 ek..he2..hope u hpy wif ur life,dear..

Amshyar Aminudin said...

Terima kasih.. Hope kamu pun sama.. Bila kita bleh kawen hah???? Hehe..