Sunday, September 6, 2009

Selamat Melihat Dunia, Muhammad Aqil Ammar

Assalamualaikum..

Pada 1 September yang lepas, bertambahlah generasi waris keluarga Haji Mat Zin dan Hajjah Kalsom dengan lahirnya seorang putera yang diberi nama MUHAMMAD AQIL AMMAR BIN ABDUL AZIZ. Baby ni bukan adik saya pun, dan bukan juga anak saudara saya. Hehe. Maklumlah saya ni anak sulung dari empat beradik, nak dapat anak saudara tu memang lambat lagi la dan mungkin lepas saya dapat anak sendiri kot baru ada anak saudara. Tak macam orang lain, berduyun-duyun anak saudara, bestla kan.




Baby ni sebenarnya sepupu saya dan saya sememangnya mempunyai ramai sepupu. Dikalangan antara sepupu ni, saya la merupakan ‘boss’ diorang sebab saya merupakan cucu sulung kepada Haji Mat Zin. Satu fakta yang tidak boleh diubah lagi! Justeru, respectlah pada ‘boss’ ni ye wahai sepupu-sepupu ku sekalian. Hehe.. Saya tumpang gembira untuk untie saya yang melahirkan baby ni sebab akhirnya dapat juga seorang putera setelah dikurniakan tiga puteri sebelum ni. SubhanaAllah, DIA sememangnya Maha Pengasih dan Maha Penyayang untuk memakbulkan doa-doa kita kan. Kepada Ammar, semoga dewasa kelak menjadi insan yang berguna buat ibubapa, keluarga, agama, bangsa dan Negara! Amin..

AM : Selamat berangkat menunaikan umrah buat Ayah Teh@Ahmad Faizal Tajudeen. Semoga selamat pulang juga ke tanahair pada Aidilfitri ketiga kelak.

No comments: