Sunday, November 9, 2008

Cheng Ho Itu Milik Ikon

Salam sejahtera..
Kali ini ingin saya kongsikan bersama kalian tentang sebuah premis yang bernama ‘CHENG HO CHINESE ISLAMIC SEAFOOD RESTAURANT’ milik seorang ikon rock tersohor tanah air, Suhaimi. Di buka pada awal April lalu, restoran yang menerima sentuhan dekorasi Arwah Jalil Ngah ini merupakan antara premis perniagaan yang paling popular di Malaysia dek kerana publisiti yang meluas dari media massa atas berkat kesungguhan pemiliknya itu untuk menceburi bidang perniagaan. Suhaimi yang kita kenali dulu sememangnya mempunyai hati yang cekal untuk mencapai kejayaan dalam industri muzik Tanah Air.

Berbalik kepada Cheng Ho, sudah tiga kali saya berkesempatan untuk menjamu selera di restoran tersebut semenjak ia di buka. Rasanya tidak perlu la untuk saya menceritakan tentang apa yang ada pada restoran tersebut kerana ianya terlalu popular untuk rakyat Malaysia, lebih-lebih lagi kegemparan yang di cetuskan oleh seorang budak lelaki berusia 3 tahun melalui bapanya telah menyaman Suhaimi akibat satu insiden yang tak di sengajakan di restoran tersebut beberapa bulan lepas.

Berteraskan masakan laut cina, Suhaimi memberitahu amat sukar untuk muslim mencari yang halal bagi makanan tersebut. Justeru, dengan modal yang boleh juga di katakan besar serta percaya bahawa bisnes makanan boleh membawa keuntugan, beliau terus cekal dan tabah untuk memajukan perniagaan tersebut walau berbagai dugaan yang melanda. Menurut Suhaimi, restoran yang beroperasi di Wangsa Maju itu mungkin akan di kembangkan ke cawangan-cawangan lain termasuk di luar Kuala Lumpur! Apa yang pasti, restoran tersebut terus di kunjungi orang ramai pada saban hari dan semestinya ia pasti akan meningkatkan mutu servisnya demi mengekalkan fenomena ini. (pic credit to budiey)
Kepada Suhaimi, selamat maju jaya di ucapkan dan semoga anda terus success dalam bidang perniagaan. Adakah Cheng Ho Restaurant cawangan Pantai Timur akan wujud? Hanya Suhaimi mampu menjawabnya, hehe..
Wassalam

p/s : untuk sebarang pertanyaan dan tempahan sila hubungi 0341496094

No comments: