Monday, November 10, 2008

Duniasearch.com (DNS)

Salam Rock n Roll buat lu semua!

Hehe, pada kali ni aku (biasanya saya) nak berbicara tentang sebuah komuniti yang cukup aku sayangi dan aku begitu bangga bila dapat menjadi salah seorang daripada komuniti tersebut. DUNIASEARCH.COM (DNS) di tubuhkan pada Mei 2006 dan menerusi website tersebut, ahli-ahlinya dari serata dunia dapat menatap dan mengetahui dengan lebih jelas sejarah, info-info album, gambar, video klip serta banyak lagi yang berkaitan dengan kumpulan muzik rock paling berjaya di Malaysia iaitu SEARCH!

Menerusi DNS juga, ahli-ahlinya dapat bersembang dan bertukar-tukar pendapat serta pandangan mengenai kumpulan SEARCH melalu laman forum yang di sediakan. Dan melalui forum ini la, aku mempunyai sahabat dari seluruh pelusuk Malaysia termasuk dari Singapura! Mereka sememangnya mempunyai knowledge yang begitu kuat mengenai Search dan dunia rock n roll. Lebih menguja dan mengejutkan aku lagi apabila melihat sendiri artikel-artikel, poster serta gambar-gambar lama yang di simpan rapi oleh mereka semua sejak zaman awal 80-an dan di paste kan semula di dalam forum tersebut! Bayangkan, masih ada material yang elok kualitinya meskipun ketika ianya terbitkan, aku masih belum melihat dunia. Bila aku fikirkan balik, rupa-rupanya begitu ramai insan yang ‘menggilai’ Search daripada diri aku yang sememangnya sudah ‘gila’ ini meskipun mereka telah berkeluarga dan mempunyai anak-anak..hehe..

DNS juga bukanlah komuniti yang sekadar melepaskan batuk di tangga, kerana pelbagai aktiviti telah di jalankan semenjak ia di tubuhkan. Aktiviti jamming sudah menjadi kemestian apabila berkumpul, manakala DNS juga telah menerbitkan pelbagai cenderahati seperti t-shirt, sticker dan banyak lagi mungkin pada masa akan datang. Menunggu ‘SEARCH Anniversary Concert’ dengan penuh kesabaran, DNS juga telah berjaya menganjurkan pelbagai event dan yang terbaru adalah majlis berbuka puasa bersama Search bertempat di Cheng Ho Chinese Islamic Seaafood Restaurant. Melalui forum DNS juga, Search telah menyatukan kami dan semoga ukhwah yang terjalin ini dapat terus kekal selamanya!


P/S:
-Kepada bro WIRA (manager), selamat maju jaya apabila memulakan hidup baru di Arab Saudi nanti apabila berangkat 15 Nov ini.
-Selamat pengantin baru buat couple DNS, Manuk dan NIGINA yang akan melangsungkan perkahwinan pada 23 Nov ini di Putrajaya. Semoga kebahagiaan sentiasa bersama anda dan terima kasih di atas undangan meskipun nun jauh di sini.hehe..

‘SEARCH MENYATUKAN KITA’

Wassalam..

1 comment:

Shuk said...

amy insaf dh..bunyi kato dio nk wat album nasyid n dikir barat pulok..